Help: hoe moet ik nu zonder fysiek contact met mijn klanten?
Geen contact
Hoe pakken wij het aan?

Het is niet eenvoudig maar zeker ook niet onmogelijk. Via verschillende manieren kunnen we communiceren met onze klanten en kunnen we zo hun projecten bespreken. We bezorgen klanten met plezier op proef voorbeelden van ontwerpen, teksten, nieuwsbrieven,… die ze dan in alle rust kunnen bekijken en bespreken met ons.
Het is belangrijk dat Uw Firma nog steeds naar buiten gebracht wordt op de manier die u voor ogen hebt.
Tips voor uw bedrijf
Geen fysiek contact met je klanten hoeft niet meteen te resulteren in geen contact meer met je klanten. Er zijn verschillende tools en manieren die je helpen het contact met je klanten te behouden.
1. Een nieuwsbrief
Hou je klanten op de hoogte met een nieuwsbrief. Dat klinkt misschien niet meteen de meest aantrekkelijke manier, maar je kan het wel leuk, teasend en interessant maken zonder je klanten op de zenuwen te werken met tal van mails. Dat door de juiste woorden en teksten te gebruiken en niet schreeuwerig of chaotisch over te komen.
Wij stellen graag je nieuwsbrief op een professionele en aantrekkelijke manier voor je op.
2. Via Social Media
De fysieke wereld is even op een heel laag pitje gezet waardoor de online wereld meer dan ooit een boost heeft gekregen. Ook sociale media hebben daarin een grote rol op zich gekregen. Het is misschien zelfs wel dé plaats geworden waarop je het snelst je klant kan bereiken. Twijfel dus zeker niet om een Facebookpagina aan te maken voor je bedrijf, zo kan je nieuwigheden snel aan de man brengen en je klanten op een professionele manier op de hoogte houden.
Messenger is niet langer meer alleen voor familie of vrienden. Biedt klanten de mogelijkheid aan om ook via Messenger contact met je op te nemen. Het is voor hen een kleinere en eenvoudigere stap om te communiceren dan meteen te bellen, en het is een snellere manier dan het versturen van een mailtje.
Weet je niet goed hoe je aan zo een Facebookpagina moet beginnen? Wij helpen je graag!
Ook Instagram en Instagram Stories zijn leuke tools om je klanten een kijk in je bedrijf te geven. Hoe werken je werknemers nu bijvoorbeeld van thuis uit? Laat een werknemer je volgers een werkdag mee volgen via Instagram Stories. Toon producten die nog steeds online te koop zijn en maak mensen warm om bijvoorbeeld lokaal bij jou te kopen!
3. Microsoft Teams
Heb je graag visueel contact met je klant? Dan is Microsoft Teams een ideale gratis tool. Via deze weg kan je een videogesprek aangaan met je klant in een professionele omgeving. Je kan er berichten naar elkaar sturen, maar ook bellen en videochatten. Indien je klant enkele punten via videogesprek aangeeft, kan je het gesprek (mits toestemming van de klant) met een handige knop opnemen. Zo kan je de besproken punten opnieuw bekijken.
Ook met Skype, Messenger of WhatsApp kan je je klant de mogelijkheid geven om visueel contact op te nemen.
4. Je eigen website
Heb je nog geen website of is je website niet meer echt up-to-date? Dan is het nu hét moment om daar werk van te maken! Verkoop je normaal producten? Twijfel dan niet om ook een webshop toe te voegen. Online is op dit moment thé key. Eenmaal de zaken weer normaal draaien heb je dankzij je website en/of webshop iets dat je bedrijf een extra kracht geeft. Sowieso een win-win situatie dus! Schrikt het maken van een website of webshop je af? Wij bieden je graag onze diensten aan.
Heb je al een website? Houdt je klanten dan zeker op de hoogte van hoe je bedrijf omgaat met de huidige situatie. Is je bedrijf gesloten? Of bied je alternatieven aan? Laat het hen weten!