Help: hoe moet ik nu zonder fysiek contact met mijn klanten?

Geen contact

Desperate times call for desperate measures… Helaas is dit momenteel de realiteit. Fysiek contact met klanten is voor vele bedrijven enorm belangrijk. Nu dat weg valt, staan bedrijven voor een moeilijke opdracht: Hoe behoud ik het contact met mijn klanten?

Hoe pakken wij het aan?

Ook wij staan voor die opdracht. Onze klanten hebben we steeds verwelkomd met een heerlijke tas koffie en een warm gesprek. Nu moeten we de wensen van onze klanten op een afstand zien te vervullen. Niet alleen omdat dit wettelijk zo moet, maar ook omdat wij belang hechten aan uw en onze gezondheid.
Social distance

Het is niet eenvoudig maar zeker ook niet onmogelijk. Via verschillende manieren kunnen we communiceren met onze klanten en kunnen we zo hun projecten bespreken. We bezorgen klanten met plezier op proef voorbeelden van ontwerpen, teksten, nieuwsbrieven,… die ze dan in alle rust kunnen bekijken en bespreken met ons.

Het is belangrijk dat Uw Firma nog steeds naar buiten gebracht wordt op de manier die u voor ogen hebt.​

Wij bieden nog altijd dezelfde klantvriendelijke service, aangepast aan de huidige periode, maar nog steeds met het doel dat Uw Firma op de eerste plaats komt. Ontdek hier hoe klanten met ons contact kunnen opnemen.

Tips voor uw bedrijf

Geen fysiek contact met je klanten hoeft niet meteen te resulteren in geen contact meer met je klanten. Er zijn verschillende tools en manieren die je helpen het contact met je klanten te behouden.

1. Een nieuwsbrief

Hou je klanten op de hoogte met een nieuwsbrief. Dat klinkt misschien niet meteen de meest aantrekkelijke manier, maar je kan het wel leuk, teasend en interessant maken zonder je klanten op de zenuwen te werken met tal van mails. Dat door de juiste woorden en teksten te gebruiken en niet schreeuwerig of chaotisch over te komen.

Wij stellen graag je nieuwsbrief op een professionele en aantrekkelijke manier voor je op.

2. Via Social Media

De fysieke wereld is even op een heel laag pitje gezet waardoor de online wereld meer dan ooit een boost heeft gekregen. Ook sociale media hebben daarin een grote rol op zich gekregen. Het is misschien zelfs wel dé plaats geworden waarop je het snelst je klant kan bereiken. Twijfel dus zeker niet om een Facebookpagina aan te maken voor je bedrijf, zo kan je nieuwigheden snel aan de man brengen en je klanten op een professionele manier op de hoogte houden.

Messenger is niet langer meer alleen voor familie of vrienden. Biedt klanten de mogelijkheid aan om ook via Messenger contact met je op te nemen. Het is voor hen een kleinere en eenvoudigere stap om te communiceren dan meteen te bellen, en het is een snellere manier dan het versturen van een mailtje.

Weet je niet goed hoe je aan zo een Facebookpagina moet beginnen? Wij helpen je graag!

Ook Instagram en Instagram Stories zijn leuke tools om je klanten een kijk in je bedrijf te geven. Hoe werken je werknemers nu bijvoorbeeld van thuis uit? Laat een werknemer je volgers een werkdag mee volgen via Instagram Stories. Toon producten die nog steeds online te koop zijn en maak mensen warm om bijvoorbeeld lokaal bij jou te kopen!

3. Microsoft Teams

Heb je graag visueel contact met je klant? Dan is Microsoft Teams een ideale gratis tool. Via deze weg kan je een videogesprek aangaan met je klant in een professionele omgeving. Je kan er berichten naar elkaar sturen, maar ook bellen en videochatten. Indien je klant enkele punten via videogesprek aangeeft, kan je het gesprek (mits toestemming van de klant) met een handige knop opnemen. Zo kan je de besproken punten opnieuw bekijken.

Ook met Skype, Messenger of WhatsApp kan je je klant de mogelijkheid geven om visueel contact op te nemen.

4. Je eigen website

Heb je nog geen website of is je website niet meer echt up-to-date? Dan is het nu hét moment om daar werk van te maken! Verkoop je normaal producten? Twijfel dan niet om ook een webshop toe te voegen. Online is op dit moment thé key. Eenmaal de zaken weer normaal draaien heb je dankzij je website en/of webshop iets dat je bedrijf een extra kracht geeft. Sowieso een win-win situatie dus! Schrikt het maken van een website of webshop je af? Wij bieden je graag onze diensten aan.

Heb je al een website? Houdt je klanten dan zeker op de hoogte van hoe je bedrijf omgaat met de huidige situatie. Is je bedrijf gesloten? Of bied je alternatieven aan? Laat het hen weten!

5. Via mail of telefoon

Natuurlijk mogen we de meest voor de hand liggende manieren niet vergeten. Communiceren via mail of telefoon is nog altijd één van de makkelijkste manieren om met je klanten contact te houden. Let er dan ook op dat deze gegevens makkelijk en snel terug te vinden zijn en zorg voor een vlotte respons.

Disclaimer

ONDERSTAANDE BEPALINGEN OMSCHRIJVEN DE VOORWAARDEN WAAROP U TOEGANG VERLEEND WORDT TOT DEZE WEBSITE

Wij bieden u deze website en de informatie op deze website aan op voorwaarde dat u, zonder enig voorbehoud, de voorwaarden op deze webpagina ‘Gebruiksvoorwaarden’ aanvaardt. Door de website en de informatie erop te consulteren, stemt u in met deze voorwaarden.

Informatie

Wij zijn op geen enkele manier aansprakelijk voor enige schade die zou kunnen voortvloeien uit enig gebruik van de informatie op deze website. Elk gebruik dat u maakt van de informatie op deze website is volledig op eigen risico.

Links en verwijzingen

Deze website bevat hyperlinks naar andere websites en verwijzingen naar andere informatiebronnen. Deze links en informatiebronnen worden u enkel ter informatie ter beschikking gesteld. Wij controleren deze websites en de informatie die zich daarop bevindt niet, en kunnen u dus geen enkele garantie bieden over de kwaliteit en/of volledigheid van deze informatie. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade die zou kunnen voortvloeien uit het consulteren van informatie die zich op andere websites of bij andere informatiebronnen in het algemeen bevindt, en waarnaar wij verwijzen. Indien u op uw eigen website hyperlinks naar deze website wilt creëren, vragen wij u eerst contact met ons op te nemen.

Intellectuele eigendomsrechten

U hebt het recht om de informatie op deze website voor persoonlijk gebruik te downloaden en te reproduceren, overeenkomstig de bepalingen van de Wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en de naburige rechten. Wij behouden alle intellectuele eigendomsrechten op de website zelf, alsook op de ter beschikking gestelde informatie.

Bescherming van de persoonsgegevens

De van u ontvangen gegevens worden opgenomen in de bestanden en dienen enkel om de door u gevraagde informatie te verstrekken. Overeenkomstig de wet van 8 december 1992 betreffende de verwerking van persoonsgegevens heeft u het recht uw persoonlijke gegevens te raadplegen en, indien nodig, te verbeteren.

DELTA SERVICES TROCH B.V.B.A.

Gentsesteenweg 260
9420 Erpe-Mere
Ond. nr: BE0469.209.487
RPR AALST
T: 053/70.12.50